Όπως συμβαίνει διεθνώς έτσι και στον ελληνικό κινηματογράφο οι γυναίκες σκηνοθέτιδες είναι πολύ λιγότερες από τους άντρες. Στις δεκαετίες του 1970 και 1980 τρεις είναι αυτές που ξεχωρίζουν για την πρωτότυπη τεχνική τους και για τη θεματολογία τους, που συχνά εστιάστηκε στα βιώματα και στον ψυχισμό της γυναίκας. Η Φρίντα Λιάππα 1948-1994 γύρισε τρεις ταινίες μεγάλου μήκους (οι δρόμοι της αγάπης είναι νυκτερινοί 1981), (ήταν ένας ήσυχος θάνατος 1986), (τα χρόνια της μεγάλης ζέστης 1991), πεσιμιστικές ιστορίες που αναμόχλευαν την γυναικεία ψυχή. Τρεις ταινίες έχει κάνει και η Αντουανέτα Αγγελίδου (τόπος 1985, μια τετράγωνη ταινία 1995,οι ώρες).
Ένα μικρό αλλά σημαντικό κινηματογραφικό έργο έχει αφήσει και η Τώνια Μαρκετάκη 1942-1994 (τον Ιωάννη τον βίαιο, η τιμή της Αγάπης, και τις Κρυστάλλινες νύχτες).
Η τιμή της Αγάπης.
Στηριγμένο στη νουβέλα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη Η τιμή και το χρήμα (1912).
Η πλοκή μας μεταφέρει στην Κέρκυρα αρχές το 20ου αι. όπου ο έρωτας μιας φτωχής κοπέλας της Ρήνης για έναν ξεπεσμένο αριστοκράτη τον Αντρέα, μετατρέπεται σε αντικείμενο χρηματικών διαπραγματεύσεων. Η Τώνια πιστή στο πνεύμα του Θεοτόκη και στις σοσιαλιστικές ιδέες της εποχής, δίνει έμφαση στον καθοριστικό ρόλο που παίζει το χρήμα στις συνειδήσεις των ανθρώπων. Η Μαρκετάκη όπως και ο Θεοτόκης δεν κρίνει ούτε καταδικάζει αλλά παρουσιάζει τις πράξεις του Αντρέα και της μάνας ως αντιδράσεις αλλοτριωμένων ανθρώπων και απεικονίζει μέσω της Ρήνης τη διαφορετική στάση ζωής, που μπορεί να προκύψει όταν αφυπνιστεί η συνείδηση.
Η ίδια έχει δηλώσει ότι ήθελε να φτάσει την αισθητική της ταινίας σε μια ανάλογη αισθητική της ζωγραφικής του Λύτρα. Το πειστικό παίξιμο των ηθοποιών, το μελετημένο στήσιμο των ηρώων στα πλάνα, τα ζεστά χρώματα, η συγκρατημένη αλλά εκφραστική κίνηση της κάμερας πλούτισαν τον ελληνικό κινηματογράφο με μια υποδειγματική διασκευή λογοτεχνικού έργου και μια αισθητικά σεμνή αλλά αριστουργηματική ταινία.
Στο παρακάτω link θα δείτε τις «Γυναίκες που άλλαξαν την ιστορία του κινηματογράφου διεθνώς»

https://www.mixanitouxronou.gr/i-ginekes-pou-allaxan-ton-kinimatografo-skinothetousan-montaran-ekanan-idika-efe-alla-den-anagnorizan-ti-sinisfora-tous-oute-i-feministries/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.